donderdag 23 december 2021

Dankzij de huishoudaccu

Als de bus erg lang in de kou gestaan heeft of wanneer de startaccu wat zwak is, dan kan ik hem toch gemakkelijk weer aan de praat krijgen. Ik gebruik dan de HH accu om de startaccu op te laden /  op te warmen.
Via de omvormer naar 230 volt die op de HH accu is aangesloten, sluit ik een acculader aan. De beide klemmen zet ik dan op de polen van de startaccu. Ik maak meestal alleen de minpool los. Omdat die gemakkelijk met een steeksleuteltje 10 te bereiken is. De lader hoeft er niet erg lang op. Hooguit zo'n 10 minuten. Zaak is wel ervoor te zorgen dat de HH accu altijd vol is. Het zal zeker niet lukken een lege startaccu op die manier te laden. Maar dat komt nauwelijks voor. De hiervoor geschetste methode werkt en dat is voor mij voldoende.