dinsdag 25 juni 2013

Voor vertrek naar Roemenië

Ik ben al begonnen met de voorbereidingen voor mijn trip naar Roemenië. Als eerste ben ik op zoek gegaan naar presentjes. Die heb ik inmiddels met enige spontane hulp gevonden. Daarna heb ik een lijstje opgesteld van de dingen die ik in mijn koffer moet doen. Ja, ik werk het liefst met lijstjes. Dan vergeet ik minder, tenzij ik de hele lijst vergeet. Dat overkomt me ook nog weleens. Als geboren optimist ga ik uit van zomers weer. Dus t-shirts, shorts, zonnebrandolie, petje, slippers enz. Dan nog wat toiletspullen. Die passen met gemak in zo'n klein tasje. Wat handdoeken erbij en een vest voor 's avonds of 's nachts als het wat koeler wordt. Omdat de conversatie in het Frans zal gaan gebeuren, neem ik voor alle zekerheid een woordenboek mee. Natuurlijk gaan de fotocamera's ook mee. Ik twijfel nog over de videocamera. Ik moet nog informeren naar de situatie rond het internet. Als het even kan laat ik de laptop lekker thuis bij Mike en Jade. Ik neem wel usb sticks mee, om volle memory cards over te pompen.