donderdag 20 juni 2013

Net even anders



Het gaat hier allemaal net even anders dan ik gewend ben. Er zijn weliswaar veel regels voor alles en nog wat, maar ik behoor tot de zeer weinigen die neigen naar het volgen ervan. Als ik omhoog kijk zie ik een wirwar aan draden en kabels. Er zou maar ergens een breuk ontstaan. De gasvoorziening is is middels een roestgeel geverfde pijp zichtbaar aan het huis gemonteerd. De meterkast, die niet altijd van een deurtje is voorzien, hangt naast de voordeur. Het autorijden kenmerkt zich door de gas geven en remmen stijl. En slaloms maken om de vele kuilen en gaten te ontwijken. Ze zijn hier erg zuinig met hun schokdempers, maar matigen niet hun snelheid. En wie achter het stuur zit, houdt standaard een telefoon tegen het oor.
Andere goudvis....
Er wordt ook met mate getankt. Geen ' volgooien maar!' , maar tien of twintig liter is genoeg. Later ziet men dan wel weer. Er zijn hier tijdelijke en permanente kentekens. Zoveel mogelijk rendement halen uit weinig geld. Zoals gezegd is het hier weliswaar voor mij wat goedkoper, maar niet voor de inwoners zelf.