zaterdag 29 juni 2013

Kleine kinderen worden groot

Als ie in mijn buurt is, geniet ik volop van dat blonde ventje. Afgelopen nacht heeft ie bij zijn opa gelogeerd. Dat was voor beiden volop genieten. Tim is een behoorlijke wijsneus aan het worden. We hebben steeds meer ernstige gesprekjes.
In de auto zei hij laatst tegen mij, en ik citeer, : "Opa, je moet eens met je zoon praten".
Voor alle duidelijkheid : Tim is al een tijdje erg geïnteresseerd in familierelaties, vandaar dat hij het niet over zijn vader heeft, maar over mijn zoon.
Ik vraag hem : "O, en waarom moet ik dat?"
Dan zegt Tim : "Hij laat mij weleens games spelen van boven de 18 jaar." Op mijn vraag of hij dat erg vindt, antwoordt Tim op wat zachtere toon : "Nee opa".
Over oud worden zei Tim : "Opa, ik wil net zo oud worden als jij." Ik antwoordde enthousiast : "Dat zou ik heel mooi vinden Tim." Waarop Tim nuchter reageert met : "Maar dan ben jij al lang dood hoor, opa." Zucht. Van Opa voor Tim :