|
Zij wel.... |
|
Brrrrt! Los! |
Vanmorgen heb ik de luchtsleutel opgehaald, met bijbehorende dop nr.27. Ik wilde niet mijn eigen dop gebruiken, want ik ben bang dat ie misschien scheuren zou vanwege de krachten die op de dop losgelaten worden. Op weg naar huis kwam ik een grote groep motorrijders tegen. Dat was dus even zuchten, want de Honda stond op de hefbrug te wachten. Op de Dronterweg kwam ik, net nadat ik Dronten verlaten had, nog twee vergeten verkeersborden tegen. Die gaven beide aan weerskanten van de weg aan, dat ik maar met maximaal 50km/uur naar huis mocht rijden. Ze waren duidelijk vergeten, maar een bord is een bord (volgens Koos Spee) ook al heeft de eerste de beste sufferd die daar laten staan. Ik vraag me trouwens af in hoeverre zo'n iemand daartoe wettelijk bevoegd is. Of mag iedere Jan met de korte achternaam een verkeersbord plaatsen en verwijderen? Ik heb toch maar gewoon 80 gereden, want de Dronterweg richting Lelystad is tamelijk lang, voordat een zijweg het bord opheft en ik weer 80 mag rijden.
Eenmaal weer terug in de garage heb ik direct de luchtsleutel met dop op de moer gezet en brrrrrrt! de moer was in één keer los. Hatsikidee! Daarna was het een kwestie van goed opletten op de volgorde en de koppelingsplaten vervangen. Ondanks mijn zorgvuldige werkwijze met het demonteren van de koppeling, raakte ik toch (om even in stijl te blijven) de clutch kwijt.
Gelukkig is er nog een handboek met afbeeldingen en een uitgebreide beschrijving. De boel was in no time weer helemaal gemonteerd, zodat een proefrit gemaakt kon worden.
En warempel : hij rijdt weer als een trein! Da's maar goed ook, want het wordt een mooie week. Hoe dan ook.