zondag 23 juni 2013

In Nadlaç


Via Pecica reden we naar Nadlac, waar Mircea en Yola een veehouderij hebben.
Ik kreeg een zeer warm welkom en dat had niets te maken met het weer. Mircea was gemeend blij als een kind met mijn komst. Het huis is voorzien van airco : heerlijk! Ik kreeg een eigen kamer met eigen badkamer. Jola heeft mij door het bedrijf geleid. Alles zag er erg verzorgd en opgeruimd uit. Typisch Mircea, die ook voor kwaliteit gaat. Er werken en wonen(!) hier vier medewerkers. Ze zijn van alle gemakken voorzien (slaapkamers, keuken, kantine, tv enz.), iets waar bepaalde werkgevers in Holland een voorbeeld aan kunnen nemen. Er zijn hier zo'n 100 runderen en 300 varkens in zeer ruime stallen.
's Avonds ben ik gaan kijken naar Mircea's wekelijkse tennispartij met zijn vrienden. Daarna liep het wat uit de hand. We gingen wat drinken en toen verscheen een zigeuner met accordeon. We hebben gezongen en gedanst en zo. Ik herinner me niet alles meer (ja, ik was wat van de kaart omdat de Heinekenflessen hier erg groot zijn), maar het was wel erg gezellig. Ik ging om half twee naar mijn bed en heb geslapen als een os. De volgende ochtend voelde ik me niet helemaal top. Hoe zou dat nou komen?