donderdag 27 juni 2013

Arad bij nacht



Stadhuis van Arad met Bogdan, Cristina en Tibi
Woensdagochtend ben ik na het ontbijt weer gaan wandelen naar het centrum van Arad. En elke keer ontdek ik weer nieuwe plekjes en gebouwen. Het is een oude, indrukwekkende stad waar de geschiedenis van afstraalt. 's Middags ben ik met Bogdan weer Arad in geweest, maar dit keer om vooral langs de Mures te wandelen. Men hecht hier veel waarde aan de aanwezigheid van parken en groen. Ze worden druk bezocht. Kinderen hebben er een speeltuin en ouderen kunnen aan tafeltjes kaarten en/of schaken. Jongeren houden zich op in een ander deel van het park.
In de namiddag werden wij uitgenodigd om bij Cristina en Bogdan thuis te komen eten. Ze wonen in een ander deel van de stad. Dat deel komt erg rustig en verzorgd over en kent veel mooie huizen. Het is net een dorpje in de stad. We kregen een heerlijke bbq aangeboden. Het is een ware belevenis om te merken hoeveel tijd en energie men hier in mijn aanwezigheid steekt. De gastvrijheid is gewoonweg overweldigend. 's Avonds ging ik met de jongelui op pad om Arad bij nacht te zien. Veel oude gebouwen waren mooi verlicht en dus was de camera volop in de weer.