vrijdag 7 oktober 2011

Vrijdag vrij

Vandaag, vrijdag, hoefde ik niet naar de boomgaard. Ik heb dus uitgeslapen tot een uur of half acht. We hebben een vrije dag gekregen, want de teler wil het restant aan appels de tijd geven om wat meer te rijpen. Ik kreeg de indruk dat we ietwat te enthousiast geplukt hebben de afgelopen week. Misschien heb ik een extra lang weekend als maandag a.s. ook niet geplukt hoeft te worden. Wie weet. Naar verwachting zal er nog twee weken geplukt moeten worden. Na mijn zwerfvuilronde ben ik tussen de buien door de auto van klei en modder gaan ontdoen. Daarna ben ik de garage ingedoken om Sonja's fiets van een nieuw zadel te voorzien. Vervolgens ben ik aan de Seeley gaan sleutelen. Die staat al weer een tijdje stil. Ik heb de tank en het zitje verwijderd, zodat ik beter bij het blok kon komen. Ik heb een en ander schoongemaakt en gesmeerd. En natuurlijk wat controles uitgevoerd. Als de Seeley gedurende de wintermaanden heeft stilgestaan, is de accu nog altijd vol genoeg om te starten. Bij de CBX is ie (nieuwe accu) leeg. Je zou denken dat er ergens een lekstroompje is. Omdat de accu van de Seeley lastig te bereiken is, heb ik een speciaal oplaadsnoertje gemonteerd. Het is een setje dat deel uitmaakt van het oplaadapparaat. Mocht de accu (ooit) opgeladen moeten worden, dan kan met een stekkertje het oplaadapparaat snel en eenvoudig aangesloten worden.