dinsdag 18 oktober 2011

Terug in de boomgaard -14-

Het was donker, koud en nat. Toen ik vanmorgen bij de boomgaard aankwam was het nog pikdonker en het regende en waaide flink. Het leek wel herfst.... Maar we zijn toch aan de slag gegaan met de laatste pluk-loodjes, de appels. Hoewel ik afgelopen weken veelvuldig in de regen heb gestaan, was het vanmorgen toch anders. Deze warmbloedige echte Hollandse Indo jongen kreeg het zelfs koud! Ik voelde het regenwater mijn oksels instromen. Dat kwam door de ventilatiegaten die daar in mijn regenjas zitten en omdat ik vaak met gestrekte armen de hoog hangende appels plukte. De armbewegingen zorgden voor een pompeffect. Na verloop van tijd kreeg ik het koud. Mijn voeten waren nog warm en droog. Mijn handen nat en koud net als mijn t shirt onder mijn trui. Dus werd mijn trui ook nat. De speciale handschoenen had ik uitgedaan omdat de boorden doorweekt waren. Die veroorzaakten koude polsen. Mijn vingers bleven in de grijpstand staan. Ondanks de heerlijke warme soep tijdens de lunch bleef ik het koud houden. Dus besloot ik maar naar huis te gaan. De zon was tijdens de lunchpauze gaan schijnen. Maar dat was niet genoeg om mij over te halen nog twee uurtjes langer te blijven. Het moet wel leuk blijven. Morgen weer een dag. Maar eerst een warme douche voor deze plukker.