dinsdag 11 oktober 2011

Naar Leimuiden, Leiden en Leiderdorp -3-

Langs de Rijn

Kastanjelaan / Lindelaan
Nadat ik de verbreding van de A4 had bekeken ben ik via de Hoofdstraat een stukje over het Jaagpad langs de Rijn gaan lopen richting de 'Stierenbrug'. Na een honderd meter ben ik weer naar de Hoofdstraat gegaan. Ik was net voorbij de Hoogmadeseweg. Leergierig als ik ben, ben ik vervolgens het oude kerkhof naast de Hervormde kerk opgegaan. Ik ben daar nooit eerder geweest. Ik ken het kerkhof wel, maar heb slechts over het muurtje tussen de zondagsschool ('t Trefpunt) en de begraafplaats gekeken. Dat muurtje is bedoeld als wal, omdat het kerkhof zelf hoger gelegen is. Vaak keek ik tegen botten aan, die uit de grond omhoog staken. Brrr! Na dit kortstondig bezoekje ben ik via de Kastanjelaan naar de auto terug gewandeld. De Hervormde lagere school is gesloopt. Er komt een nieuwe 'Brede school', volgens een groot reclame bord. Nadat ik alle nattigheid van me afgeschud had en daarna weer was overeind gekrabbeld (ik ben duidelijk minder stabiel dan een hond), ben ik naar de Doeslaan gereden. Bij de Mauritssingel / Hubrechtplein heb ik de auto geparkeerd, om weer lopend met plu en camera die oude Doesbrug aan de Hoofdstraat te bekijken.