dinsdag 18 oktober 2011

Lelystad : Gewoon op eigen benen

Sprekend over de fusie van een aantal provincies schijnt het dat Lelystad geen voorkeur heeft, als het maar bij Almere mag blijven. Dat komt mij een beetje ziek, zwak en zelfs misselijk over. Alsof de stad niet zonder Almere zou kunnen. Wordt het niet tijd om eens op eigen benen te gaan staan en op een volwassen manier zelf wat te willen? Ik moet er niet aan denken dat het met Lelystad dezelfde kant opschiet als Almere. Doe mij liever wat gezelligheid en warmte. Kies eens voor welzijn en niet voor welvaart, want in dat laatste zit nauwelijks nog vaart. En dat Almeerse opportunisme is op allerlei gebied alleen fnuikend gebleken. Nu is in het ANP nieuws gezegd, dat Lelystad de voorkeur geeft aan de Randstad optie. De gemeente zelf bestrijdt dat : "Nee, Lelystad heeft gekozen voor Almere." Dat Almere voor de Randstad kiest, betekent volgens de gemeente niet dat Lelystad daar ook voor kiest. Snap jij het? Lelystad heeft gewoon voor de Randstad gekozen door achter Almere aan te hollen. Maar hier is men nog niet zo ver, dat men de gevolgen van de eigen besluiten kan overzien. Ik had gehoopt dat Lelystad als hoofdstad van de provincie Flevoland eindelijk eens op eigen benen zou gaan staan. Nee dus, de stad blijft zich afhankelijk opstellen van Almere. En daar ben ik niet blij mee. Het stadhuis hier is wel gerenoveerd, de inhoud nog niet.