vrijdag 21 oktober 2011

Drieennegentig lege blikjes

Na zo'n zes weken op een laag pitje, ben ik vandaag weer eens mijn zwerfloopje gaan doen door de wijk. In een mum van tijd had ik de vuilniszak vol. Ik was net aan de tweede zak begonnen, toen ik op een dumpplek stuitte van leeggelurkte bierblikjes. Nu de struiken hun blad verliezen, is de grond eronder beter zichtbaar geworden. Het duurde even, maar ook zak twee raakte vol. Ik kon niet bij alle blikjes komen vanwege de dichte begroeiing. Er gingen welgeteld 93 blikjes in de vuilniszak. De volle zak heb ik maar alvast voor de deur geparkeerd tot ie een lift zou krijgen van 'collega' André.
Op de parkeerplaats bij de Aldi kwam ik André tegen. Hij was met een bladblazer bezig de boel schoon te blazen. Gistermiddag was er markt.  "Straks komt de veegmachine, Willem!", schreeuwde hij boven het lawaai van de blazer uit. De derde volle zak heb ik in zijn auto gegooid. Dat scheelde een stukje sjouwen.