zondag 23 oktober 2011

Onverwacht bezoek

Xyntha en Mike toen
Vanmiddag hoorde ik iemand op de voordeur kloppen. Waarschijnlijk had ik de bel niet gehoord. Toen ik de deur open deed stond daar een drietal jonge meiden. Eén van hen vroeg mij of Mike soms thuis was. Nee dus, Mike was aan het werk in het restaurant. Toen ze aanstalten maakte om weer weg te gaan, vroeg ik : "Wie mag ik zeggen dat er geweest is?" Degene die het woord had gevoerd antwoordde : "Xyntha." Toen ik weer naar binnen liep dacht ik "Cyntha, Cynthia?". Er komen zoveel meiden hier, dus namen moet je mij niet vragen. Maar even later kreeg ik zowaar een helder moment. Het was toch niet de Xyntha die hier gewoond heeft? Dat kleine leuke meisje dat vaak met Mike speelde? Toen ik haar weer voor de geest haalde dacht ik : "Shit! (excusez le mot) Dat was die Xyntha!" Toen ik niet veel later op de fiets stapte om een boodschap te doen, zag ik de drie jongedames weer lopen. Dus ik erop af om een en ander recht te zetten. En ja hoor, het was die Xyntha! En ze ziet er nog leuker uit dan ze toen al was. Ze was heel benieuwd hoe Mike er nu uit zou zien. Naar mijn idee was ze al een kleine 10 jaar geleden uit Lelystad Haven vertrokken en naar Emmeloord verhuisd. Daar had de kleine Xyntha het tamelijk moeilijk mee gehad. Ik vroeg Xyntha of ik een foto van haar mocht maken. En dat was dus goed. Ik vertelde haar ook dat Mike behalve in het restaurant en op school ook op internet rondhangt. Later herkende Sonja direct Xyntha toen ze de foto zag. De foto met Mike toen ze samen de Apenheul bezochten heeft Xyntha ook bewaard.