maandag 10 oktober 2011

Bumperklever Besseling

Bij Almere Poort bevindt zich een sluis om het verkeer te doseren. Een rare locatie, want het betreft een doorgaande weg die aansluit op de Houtribdijk. Geen verkeer van links of rechts, geen superdrukke weg, maar wel verkeerslichten en zo'n piramide die uit het wegdek omhoog rijst. Wat een onzin! Op de A6 zag ik in mijn spiegels een tweetal bussen van de firma Besseling aankomen rijden. Ik reed keurig 100, conform daar toegestaan. Er was ruimschoots ruimte en gelegenheid om met de snelheid van het verkeer op de A6 tussen een tweetal personenauto's in te voegen. Achter ons reed een personenauto, die ons even later passeerde. De buschauffeur van de Besseling touringcar achter ons (een eindje voor ons reed de ander) verhoogde zijn snelheid en ging zowat op onze bumper zitten. Zoals gewoonlijk deed ik even de alarmverlichting aan, om aan te geven dat ik daar niet blij mee was. Maar de chauffeur trok zich er niets van aan. Dus besloot ik wat gas te geven en de tweede rijbaan op te zoeken. De bus ging vervolgens op mijn voorgangers bumper zitten. Toen we de eerste bus inhaalden, zagen we dat ook die chauffeur bovenop de bumper van een personenauto zat. Blijkbaar is Besselings bedrijfsfilosofie 'levens in gevaar brengen'.