Het is eindelijk tot de projectontwikkelaar doorgedrongen dat het reclamebord een landschap ontsierend onding is. Het aluminium frame is verwijderd, zodat het zicht op en vanaf het werkeiland weer is zoals het was : vrij. Het is heel verleidelijk om iets wat hoge kijkcijfers heeft te misbruiken voor reclamedoeleinden. Veel mensen ergeren zich al bont en blauw aan storende reclames. Ook het Werkeiland werd geteisterd door marketing-tuig met een hoog SBS6/RTL promillage in het bloed. En omdat de gemeente weinig op heeft met het erfgoed, al beweert ze van wel, werd dit lelijke bord toegestaan. Want geld is toch belangrijker dan de historie van Lelystad. Dat bord had beter bij Bataviastad of de Aviodrome opgetuigd kunnen worden. Daar verstoort het niet het beeld en komen veel 'boertjes van buten'. De werkwijze komt overeen met die van het plakken van de slogan 'Lelystad geeft lucht' op de plaatselijke stadsbussen. Alsof we geïndoctrineerd worden.
Het frame is nu bij de ingang van de jachthaven geplaatst.