Nu de boel weer een beetje begint te draaien, blijken nog meer apparaten kapot te zijn gegaan door de blikseminslag. De externe harde schijf is dus ook niet meer. Daar staan alle foto's en video's op. De stekker eruit trekken was dus niet voldoende. Ook de USB verbinding met er de volgende keer dus uit. De mediaplayer doet het ook niet. Hij kan geen verbinding maken met het nieuwe Experia modem. Mike's Xbox heeft een soortgelijk probleem. De helpdesk van KPN schuift dit alles opzij, onder het motto : geen apparatuur van ons. Alle hoop is gevestigd op de interne harde schijf van de computer. Als het lukt om programma's e.d. over te zetten naar de vervangende computer, dan zou het al weer een stuk schelen.
Vanmiddag ging ik in de computerwinkel een USB kaart kopen voor de vervangende pc. Ik heb ook een setje gekocht om de harde schijf uit te lezen. De medewerker legde die set op de balie. Omdat het inbouwen van de USB kaart langer duurde dan het één minuutje werk wat gezegd werd ( zijn collega die dit klusje even zou klaren hing voortdurend aan de telefoon gezellig te kletsen), vroeg ik de baliemedewerker om uitleg van het kabelsetje dat op de balie lag. Meneer opende de verpakking en vroeg toen aan mij : "Heeft u het zakje er uitgehaald?" Ik keek hem wat schaapachtig aan, want we hadden beiden dat doosje met geen vinger aangeraakt. Nee dus. Hij pakte een ander doosje uit het schap, dat na openen ervan wel compleet was. Na enige uitleg ging hij poolshoogte nemen bij het één minuutje werk. Even later kwam hij met de computerkast terug. Thuis bleek de kaart (gelukkig) goed te werken.