donderdag 28 juli 2011

Ouderwetse gedachten

Er zijn mensen die vinden dat je je naar je leeftijd moet gedragen. Vandaar bijvoorbeeld de uitnodigingen aan 55 plus'ers om te komen kwartetten of bloemstukjes maken of koffie te leuten. Die ouderwetse mensen vinden ook dat je als zestiger achter de geraniums moet zitten gluren en niet in weer en wind aan een fietstocht mag meedoen. Volgens hen had ik mijn motoren al op mijn 40 ste moeten verkopen, want vitaliteit kennen ze niet. Onlangs zag ik iemand van mijn bouwjaar lopen. Nou ja, lopen. Het leek meer op de gang van een zieke 90'er. Hij vindt ook dat je je naar je leeftijd moet gedragen. Mijn spijkerbroek en t-shirt vindt ie niks. Ik op mijn beurt zijn kleding ook niet : gedateerde broek tot onder de oksels omhoog getrokken door een bretels, lelijk wit (?) overhemd met brandgaten en  stropdas uit 1982, zwarte kousen en pas gepoetste schoenen. Daar zit meneer de hele dag mee thuis achter het raam, dat door de nicotine een wazig uitzicht geeft en elke dag er grauwer doet uitzien. Vandaar zijn mening.