donderdag 14 juli 2011

Pubers kamperen -2-

Vandaag heb ik een lading pubers naar Assen vervoerd. Een dag eerder hadden zij hun bagage moeten inleveren bij de ouders van een van hen. Die zouden namelijk ook naar de plaats van bestemming rijden. Omdat (zoals verwacht) een aantal toch niet alles had meegegeven of zelfs helemaal niets (vergeten, meneer) moest ik toch aardig wat bagage meenemen. Gelukkig had ik een goede oplossing voor het probleem, zodat de ouders van de betreffende puber niet alsnog op vrijdag de bagage van zoonlief naar Assen hoefden te brengen. Ik had immers een opbergbox omgetoverd tot extra bagagebak! Die kreeg vandaag zijn vuurdoop. Alles paste erin en exact om 11.00 uur vertrokken we richting Assen. Onderweg vroeg een van de boys of het raampje open mocht, zodat hij wat afval kon lozen. Er zijn niet veel domme vragen, maar dit was er dus een. Helaas heb ik geen knopje op het dashbord dat de betreffende stoel kon veranderen in een schietstoel. Dus ik wees de jongeman erop, dat hij zo'n vraag nooit moet stellen aan een vrijwilliger die bijna dagelijks zwerfvuil opruimt. En helemaal niet aan een verwoed motorrijder, die weleens een peuk in de helm en een appel op zijn kuip heeft gekregen. Verder verliep de reis voorspoedig. In Assen aangekomen werden we hartelijk onthaald met een kopje koffie. Daarna sloegen de jonge woudlopers in een grote tuin hun tentjes op. Opa en oma wonen vlakbij een camping. Daar mogen de jongens gebruikmaken van alle faciliteiten. Oma en opa stellen ook hun keuken, toilet en douche ter beschikking. Ik hoop dat ze openingstijden hanteren, want kamperende pubers hebben een heel andere biologisch uurwerk dan normale mensen. En een huisreglement zou ook handig zijn. Ik heb het volste vertrouwen in opa en oma. De pubers staan onder curatele. Mocht dit niets worden, dan wordt het nooit iets. Het was nog steeds vrij droog toen ik afscheid nam en binnendoor naar Lelystad terugreed.