dinsdag 26 juli 2011

Daisy's dagboek

Zondagmiddag kwam er bezoek. Hé, oude bekenden!! Opa Willem en oma Sonja! Daar heb ik al eens eerder gelogeerd. Dat was erg leuk, dus begroet ik ze vrolijk. Als ze weer weggaan, mag ik mee. Blij toe, want thuis werd het een wat zenuwachtig gedoe. Ze zijn koffers aan het pakken, want mijn baasje gaat met vakantie. Gelukkig hoef ik niet alleen thuis te blijven. Ik ga weer logeren. Na een lange rit (ik rij niet zo graag in een auto) ruik ik dat we er bijna zijn. Als ik even later de woonkamer betreed, begroet ik uit beleefdheid even Mike en ren vlug naar de speelhoek in de keuken. Daar trek ik alles uit de kast, om iets leuks te vinden. Na het eten maak ik samen met opa een wandeling. Toen ze later in de avond een paar stoelen op de beide banken legden, wist ik dat het bedtijd was. Ik heb lekker geslapen, al hoewel ik 's nachts een paar keer mijn ronde heb gedaan. Het leven van een waakhond is nu eenmaal zo. De volgende dag gebeurde er allemaal dingen waar ik geen riem aan kon vastknopen. Ze begonnen ook te pakken en te sjouwen. Ik voelde het : we gaan hals over kop weg! Wat nu? Zouden ze de huur niet meer kunnen betalen? Slaan ze op de vlucht? Ze verruilden hun huis voor een hutje op wielen en daar ging wat kleding, voedsel en wat andere spullen in. Daarna moest ik in de auto gaan zitten en samen met oma,opa en Mike begon de rit naar een mij onbekende bestemming. Halverwege was het even pauze. Ik heb maar even van de zon genoten, zodat ik thuis ook kan laten zien, dat ik op vakantie ben geweest. Ik was wel wat zenuwachtig in de auto, maar ik heb het keurig schoon gehouden.
Na zo'n twee uur rijden kwamen we op een groot groen gazon terecht. Daar werd het hutje op wielen neergezet, Toen begon het uitpakken. Ze maakten een tent vast aan de hut met daarvoor een afdak. Wat een gedoe zeg! Er zijn toch ook hotels? Toch heeft het wel wat. 'Kamperen' noemen ze het. Allemaal mensen in korte broeken. Waarschijnlijk wegens de regen. Dat voorkomt een natte broek als je over het doorweekte gras loopt. Het was trouwens bijna de hele dag zonnig. Maar toen alles klaar was, begon het zachtjes te regenen. Maar gelukkig was er een tent, luifel en de hut. In die hut heb ik geslapen. Spannend hoor. Ik hoorde allerlei vreemde geluiden. Vooral het gesnurk van opa. Geen gehoor! Dat die anderen dat allemaal maar goed vinden zeg.