zondag 17 juli 2011

Een gezellige zaterdag


Zaterdag hielden Rita en Emile hun jaarlijks terugkerende gezellige dag. In eerste instantie reden we Voorhout voorbij. We wilden nog even een bloemetje leggen op het graf van Joop. Toen ik die begraafplaats (Rijnhof) de eerste keer betrad, kwam hij mij wat groezelig over. De laatste keer, tijdens het afscheid van tante Sannie Kraak, zag ik dat de entree helemaal opnieuw ingericht was. Dat oogde al erg mooi. Toen we de trap op gingen om de begraafplaats te bezoeken, zag het er in eerste instantie een stuk beter uit. Later viel mij de grote grijze grafzerken op, die in een halve cirkel waren opgesteld. Dat kwam erg grauw en somber over. De verzamelgraven gaven mij dezelfde indruk. Erg rommelig ook. Van die plekken had men een gazonstrook moeten maken, met de gedenkstenen verzonken in het gras. Zoals ik dat via de tv  in Amerika wel eens zie. Dat staat mooier en verzorgder dan deze lelijke oplossing. Het graf van Joop lag er mooi bij. De uitgebloeide rozen op beide hoeken van het graf, hebben we verwijderd. We hebben een vers boeket neergezet. Dat gaf kleur aan al het groen. Op Joop's dag van overlijden zijn we niet in de gelegenheid om even langs te gaan.
Daarna zijn we naar Voorhout gereden, waar we een warm onthaal kregen. Na een kleine rondleiding door het huis dat net verbouwd is, werden wij vrijwillig naar de keuken gedirigeerd. Daar hielpen we Rita en Emile met het voorbereiden van allerlei lekkere dingen. We waren de eerste bezoekers, maar weldra liep het huis vol. Nou ja, bijna vol want niet iedereen was gekomen. Dat deed verder niets af aan een leuke, gezellige middag in een nat Voorhout, waar het laatste nieuws werd uitgewisseld en heel lekker gegeten. Wat het nieuws betreft : Marathon Maurice gaat komende week aan de 4 daagse in Nijmegen beginnen. Niet hard, maar gewoon lopend. Jason en Marie hebben een heel leuke vakantie gehad in Frankrijk.  Sjaak stopt volgend jaar met werken en heeft onze pc in orde gemaakt (dank!). Tineke wacht op haar elfde..., Mandy gaat graag om met bejaarden ...(?), Rita en Emile gaan naar de Chinezen (één was niet genoeg) en Hanny doet het elektrisch. Fietsen, denk ik. En wij? Sonja heeft hard gewerkt in de keuken en ik heb alleen geluisterd, wat foto's gemaakt en gegeten. Mocht het nieuws niet helemaal goed zijn weergegeven : ik ben tamelijk (Oost-Indisch)doof. Sorry! We gingen met ronde buikjes weer naar huis. Bedankt iedereen en vooral Rita en Emile!