maandag 18 juli 2011

Terug van weg geweest

Sjaak heeft zijn best gedaan. We beschikken sinds zaterdag j.l. weer over een fatsoenlijke pc. Maar daarmee was het leed nog niet geleden. Nadat ik Mike's folders heb bezorgd, het joch geniet van zijn vakantie ondanks de regen, ben ik in de middag op de Citta in de regen naar de stad getuft om wat inkopen te doen. De externe harde schijf was dus nog in orde. Alleen de netvoeding (240V naar 12V) was naar de bliksem gegaan. Gelukkig zijn die netvoedingen volop te koop. Voor de harde schijf uit de kapotte computer heb ik een behuizing gekocht. Omdat die schijf niet als 'slave' door de pc werd geaccepteerd, heb ik hem als 2e externe schijf aan de pc gekoppeld. Zodoende hebben we nog alle foto's, video's, documenten en muziek (mp3) on line. Natuurlijk moest ik het email programma even instellen, zodat de mail op de pc kan binnenstromen. Het enige wat me niet gelukt is, is het terughalen van de e-mail adressen. Dus mocht je even niets te doen hebben : stuur ons even een e-mail s.v.p. Hoeft niets bijzonders in te staan, maar een berichtje is altijd leuker. Of anders een tip waar ik die adressen kan vinden en hoe ik ze kan overhalen. Desnoods druk ik ze af om ze vervolgens handmatig in het adresboek van MS Outlook te plaatsen.
Het hele gebeuren heeft tot nogal wat extra snoeren en kabels geleid. Die heb ik zo goed en kwaad als het ging keurig uit het zicht weggewerkt. Rest mij nog de tijdelijke computer weer naar zolder te brengen. Die zal ik daar geregeld starten om de software up to date te houden.