zaterdag 9 juli 2011

Rob's grote

Bouwen en verbouwen hebben altijd mijn belangstelling. Als verwoed doe-het-zelf'er (dhz) geniet ik van de vaklui. Zo'n programma over halfbakken klussers vind ik alleen interessant vanwege het werk dat verricht wordt. Niet vanwege de verhalen er omheen. Een programma als Spoorloos vind ik interessant vanwege de achtergronden en gevolgen van adopties en/of scheidingen. Het feit dat veel zoekenden de drang krijgen om hun biologische ouder(s) proberen te achterhalen omdat ze vragen hebben over hun eigen persoonlijkheid. Of omdat ze hun feitelijke ouder(s) missen. En meer van dat soort verschijnselen die zich bij die mensen manifesteren. Zou mijn vader daar ook last van gehad hebben? Het is te laat om hem dat te vragen, maar ik vermoed van wel.
Ik volg trouwens niet alle klusprogramma's. Sommigen staan te ver van mijn realiteit. Zoals een huis kopen voor 1 miljoen en dat voor nog een miljoen verbouwen. Niet bijster interessant. Waar ik tot op heden ook nooit naar gekeken heb is een dhz programma van ene Rob. Als ik zit te zappen (doe ik heel soms hoor), dan kijk ik onderaan in het beeld naar de naam van het programma. Dat verschijnt maar een paar seconden op het scherm. Het programma van Rob heet : "Rob's grote". Ach ja, moderne televisie. Als ik dat in een flits zie staan zap ik subiet verder. Ik heb echt geen zin om een uur lang tegen Rob's grote aan te zitten kijken en tot op heden is me dat bespaard gebleven. Ik kijk toch liever naar het klussen.