vrijdag 15 juli 2011

Geen tijd

Sinds de herstelwerkzaamheden aan het voormalige café De Haven, is een hek geplaatst. De hele doorgang ter plekke is sindsdien geblokkeerd. Het hek dwingt voetgangers dagelijks gebruik te maken van de drukke rijbaan in een onoverzichtelijke z-bocht. Hieronder zijn ook kinderen en ouderen. Toen de verbouwing het stadium bereikte waarin met minder werkruimte kon worden volstaan, bleef het hek staan, cq de blokkade gehandhaafd. Vanmorgen zag ik een oudere vrouw met rollator, die over de straat moest. Ik besloot telefonisch contact op te nemen met de aannemer, De Combi hier in Lelystad.
Nadat ik de situatie had uitgelegd en had voorgesteld het hek een paar meter op te schuiven kreeg ik van de overigens vriendelijke telefoniste na ruggespraak te horen, dat komende week het hek zal worden verwijderd. Ze wist niet wanneer. Dat kan dus maandagochtend of vrijdagmiddag zijn. Wel jammer dat niemand bij De Combi 15 minuten de tijd heeft om vooral ouderen en kinderen ter plekke een veiliger gevoel te geven. Ik zie dagelijks wagens van het bedrijf over de Ringdijk rijden. Het lijkt me voor de sterke inzittenden van die De Combi auto's geen enkel probleem om op weg naar huis even de hekken te verplaatsen voor hun buurtgenoten. Afgezien van het algemeen belang is er ook sprake van eigenbelang. Immers, het reclamebord van het bedrijf krijgt nu een negatieve lading.