zaterdag 2 juli 2011

Dag oude school

Van oud Leiderdorper Koos vernam ik dat de lagere school aan de Kastanjelaan wordt/is afgebroken. Ik heb Maurice gevraagd of hij wat foto's voor mij wilde maken. Die heeft hij opgestuurd, waarvoor mijn grote dank, Maurice!
Alles verandert. Naarmate ik ouder word ben ik me daar meer bewust van dan voorheen. Geleidelijk wordt het verleden weggepoetst door de tijd en blijven slechts herinneringen. Het is nog niet duidelijk of daar, op de hoek van de Kastanjelaan en de Eikenlaan, een nieuwe school gebouwd gaat worden.
Op deze foto is op de voorgrond nog het muurtje te zien, dat om de school heen stond. Daar hebben toen nog mijn kleine billen ook vaak op gerust. Mijn herinneringen aan die school zijn wat strijdig. Leuke maar ook nare herinneringen dus. Ik heb mijn verblijf daar vaak als een straf ervaren.