vrijdag 15 juli 2011

Een oud gebouw


Vanuit Assen ben ik binnendoor naar Lelystad gereden. Het eerste deel van de rit ging via o.a. Smilde langs de Drentse Hoofdvaart. Een route die ik me herinner uit de tijd dat de A28 nog niet helemaal tot Groningen liep. Voor Assen moest ik op mijn Benelli van de weg af, om vervolgens langs de vaart verder naar het noorden te rijden. Richting Zuidlaren waar de Adolf van Nassau kazerne zich bevond. Voor een deel herkende ik het tweede deel van de route vanwege mijn motorrit naar Zuidlaren, eerder dit jaar. Ik wilde persé halverwege Wolvega en Kuinre een foto maken van een oud pand. Maar voordat ik daar was, moest ik even wachten voor een geopende brug over de Helomavaart. Daar varen veel zeil- en motorboten door. Vooral zomers. Ongeveer een kilometer verderop staat een café restaurant, gevestigd in een oud pand. Komende vanuit de tegenovergestelde richting (Kuinre), trok dat gebouw telkens mijn aandacht. Al die keren heb ik nooit een foto gemaakt. Maar dit keer dus wel. Helaas ontbrak mij de tijd om even naar binnen te gaan, om onder het genot van een drankje het interieur te bewonderen en wat vragen te stellen over de geschiedenis van het gebouw. Maar ik blijf toeren, dus wie weet.