donderdag 2 mei 2024

Niet vlekkeloos

Soms denkt men dat het bij mij allemaal vlekkeloos verloopt. Maar dat is niet zo. Ook ik maak geregeld fouten. Zoals gisteren, toen het standaard van Sonja's fiets plots ineen schoof. De fiets viel bijna om. Ik wist direct dat een stelboutje van het onderste deel van de uitschuifbare zijstandaard blijkbaar niet goed aangedraaid was. Liggend op de grond zag ik het boutje zitten. Ik concludeerde dat er een inbuskop op het boutje zat. Dus ik heb een inbussleuteltje gepakt. Nou, ik ben wel drie keer opgestaan en weer gaan liggen, maar geen enkel sleuteltje paste. Ik overwoog zelf een te groot sleuteltje op maat te slijpen. Toen kwam Sonja met een setje torx en zei : "Misschien lukt het hier mee." Wat bleek? Er zat geen inbuskop op, maar een torx!! Was nou maar naar Specsavers gegaan, Wimmie! 😂😂😂
Dat was dus gisteravond. Maar ook op andere dagen gaat het soms mis. Maar dan ben ik creatief genoeg om mijn fouten te herstellen. Over het algemeen kosten de fouten mij geen geld. Als ik ga zagen kan het ok verkeerd gaan. Ook al heb ik vooraf drie keer de boel opgemeten. Gek genoeg krijg ik al een 'unheimisch Gefühl' vooraf. Dat zegt mij dat er iets niet klopt.
Ik ben blij dat het met schilderen en lakken meestal goed gaat. Afgezien van een streepje over de lijn. Dus als ik iets blauw wil lakken, wordt het geen rood. Ik mag dan wat slechthorend zijn, maar ik ben niet kleurenblind en -doof. 😁