vrijdag 17 mei 2024

Extra steun

Omdat ik het liefst de e-bike die op de drager van de caravan staat wat schuin wil neerzetten, heb ik eerst een extra steun gemonteerd. Die steun moet de beugel van de fietsendrager stabieler houden. De beugel kan weliswaar op een schuine stand ingesteld worden, maar ik vind hem dan minder stabiel als er een fiets tegenaan leunt. Ik zit niet te wachten op een stuur dat tegen of door het raam knalt als we op pad zijn. Vandaar de extra steun, die de bovenkant van de beugel verbindt met de caravan. De steun moest gemakkelijk te plaatsen en te demonteren zijn. De fietsendrager moet namelijk naar voren geklapt kunnen worden. Dat is om in de opbergkast en bij het reservewiel aan de voorzijde te kunnen komen. In de linker kast staat de gastank.
Wie wat bewaart heeft wat. Ik had nog een vierkant aluminium profieltje, een scharnier en een paar klemmen voor tentstokken liggen. Daar heb ik de steun van gemaakt. Het profiel heb ik op het scharnier geschroefd (of was het andersom?). Aan het uiteinde heb ik de klembeugel gemonteerd. Die is met een vleugelmoer gemakkelijk vast en los te draaien. Een maal los kan de drager naar voren geklapt worden. Dankzij het scharnier kunnen ook de kleppen /deuren van de ruimtes geopend worden. Nu nog wat aflakken,