maandag 27 mei 2024

Anders vertaald

Soms zei men over mij : "Een kinderhand is gauw gevuld." Ik vertaalde dat in : "Ik ben niet zo hebberig als jij." Als men zegt dat iemand niet ambitieus is, dan denk ik dat die persoon gewoon tevreden is met wat ie doet. Als ik hoor over een hoger opgeleide, dan vraag ik me af : "Kan ie een muurtje metselen?"
"Wie goed doet, goed ontmoet" vind ik vreemd, want de wereld kent niet alleen maar goede mensen. Er zijn ook mensen die misbruik maken van je goedheid. 😕
Bepaalde bevolkingsgroepen (ik vermeld geen huidskleur) klagen bij het minste geringste over discriminatie en racisme. Vaak komt ook de slavernij om de hoek kijken. Voor mij roepen zij, dat ze last hebben van een enorm minderwaardigheidscomplex.
Amsterdam versoepelt de regels rond de luchtkwaliteit. Als reden wordt opgegeven, dat scholen en kinderopvangcentra zich dichter bij snelwegen kunnen vestigen. Ja, ja, het zal eerder met Schiphol te maken hebben. De kinderen mogen de smerige fijnstof dus vrijelijk inademen.