donderdag 13 februari 2014

Milieupolitie in de prut

Gisteren ging op op de scooter naar het centrum. Bij de kleine sluis zag ik twee auto's staan in de bekende gele kleurstelling van onze gemeente. Een combi van de Milieupolitie stond in het gras. Een vrachtwagentje van de servicedienst stond op het fietspad. Ik moest over het gras om via het bruggetje over het water te kunnen. Ik zag dat de combi weggezakt was in het drassig stuk gazon. De heren groetten mij lachend en ik vroeg of ik met mijn scooter kon helpen. De mannen lachten nog harder, dus dat hoefde blijkbaar niet. Ik beperkte me maar tot een rol van fotograferende toeschouwer. Men bevestigde een sleepkabel aan voorzijde van de combi en aan de trekhaak van de andere wagen. Toen ze probeerde de combi weer op het fietspad te trekken, zag ik dat die vlieger niet zou opgaan. De combi stond namelijk haaks op het fietspad en de voorwielen werden niet richting de trekkende auto gedraaid. Gevolg was dat de kabel met een knal losschoot. Of brak het trekoog van de combi af? De moedige mannen besloten met 3 pk (= minder dan mijn 49cc blokje levert) aan duwkracht de combi op het fietspad te drukken. Met voorzichtig gas geven duwden de drie de Milieuagent weer op het rechte pad.