zaterdag 1 februari 2014

Alle vingers,....verzamelen!

Ingezonden.

Op weg naar huis ben ik nog even van de fiets gestapt om het deksel van een rioolput terug te zetten dat er door vuurwerk met grof geweld was afgeblazen. Je wil er toch niet aan denken dat iemand onverhoeds in zo'n gat stapt, b.v. s' avonds (brr!). Op de heenweg naar het winkelcentrum had ik al een groepje opgeschoten jongens door onze wijk zien slenteren, met rugzakjes vol vuurwerk dat ze slordig naar alle kanten van zich afgooiden, en daarom had ik toen uit voorzorg maar een andere route genomen. Een paar dagen later vernamen we dat een van die jongens, 14 jaar oud, drie vingers was kwijtgeraakt; Oók met grof geweld eraf geblazen! ,,Getver!, waarom nou jongen, je hebt die vingers zo hard nodig, en je moet nog zo lang mee”. Dit is een té hoge prijs voor een beetje vuurwerklol. Hopelijk heeft een hele knappe chirurg, net als ik met het putdeksel heb gedaan, de vingers nog kunnen terugzetten en kan deze jongen over vier jaar in een kroeg zijn eerste legale biertjes bestellen op een ietwat 'stoere' wijze. Hij komt binnen, met z’n vrienden loopt langs de bar, steekt zijn hand omhoog met alleen een zichtbare pink en roept dan; ,,...Drie bier voor de houtzagerij...”. Ik hoop echt van harte! dat het zo gaat. ,,...Proost !!! geweldig knappe dokter “Vingeraanzetter”, en proost mannen...!!!".


Fan-tilator