dinsdag 11 februari 2014

Lunchroom ABC open

Omdat ik toch in het centrum was, besloot ik even te controleren of de lunchroom ABC nog open was. De zaak bevindt zich in zwaar weer vanwege een huurachterstand van zo'n 20.000 euro. Volgens een aantal nieuwsmedia 'dankzij de crisis'.  Ze bedoelen natuurlijk 'wat te wijten is aan de crisis'. Want leuk is het niet voor de betrokken partijen inclusief de klanten.
De rechter zou op 3 februari aangeven hoe het verder moest met de kwestie tussen de verhuurder en de eigenaar van de lunchroom. Toen ik de hal van de ABC (Albert Heijn, Blokker en C&A) binnenliep rook ik koffie. Maar waar die geur vandaan kwam, was lastig te achterhalen. Dus toch maar even de trap naar boven genomen. En ja hoor, ik zag stoeltjes en tafeltjes en een geopende lunchroom. Maar (helaas) geen klanten. Ik ben benieuwd hoe lang men het zal volhouden, want er moet aardig wat koffie door de tuut stromen voordat die 20.000 euro binnen is.