donderdag 20 februari 2014

Hondsbrutaal

Terwijl ik mijn thee roer, zegt hij : "Zal ik je eens iets vreemds vertellen?" Ik kijk op en zeg : "Nou, brand eens los."
Dan vertelt hij (en ik citeer) : "Begin van de week klommen twee roetmoppen over mijn hek. Ze liepen door mijn tuin richting de afscheiding met de buren. Daar stonden ze even te kijken naar een motorfiets, waar een afdekhoes overheen getrokken was. Ze waren nogal in gesprek met elkaar. Toen draaiden ze zich om en liepen terug. Ik was inmiddels voor het raam gaan staan. Toen die twee brutale apen mij zagen zwaaiden ze lachend naar mij! Kan je je dat voorstellen? Daarna klommen ze weer over mijn hek en liepen rustig naar de straat."
Ik schudde mijn hoofd en reageerde met de opmerking dat hij voortaan beter de politie kon bellen. Desnoods 112.