zondag 18 december 2011

TVoH Marloes toch door

De opening was spetterend te noemen met Marloes van Ommen in een duet met Jessie J. Soms zag ik Marloes wat verschrikt kijken naar de vreemde capriolen van Jessie. Ondanks haar goede performance moest Marloes toch nog flink aan de bak, om de jury ervan te overtuigen dat ze een ronde verder wilde. En dat mocht ze. Maar dat ging wel ten koste van collega kandidaat en muzikaal talent Danjill Tuhumena. Waar ik bang voor was gebeurde. Ondanks zijn zeer mooie stem moest ook krullenbol Rodney Elzer TVoH verlaten. "Rodney zong veilig binnen de grenzen  waar Laura Estévez wel risico's durfde te nemen", aldus coach en jurylid Angela.
Ik hoorde een opvallende uitspraak binnen de groep van Nick en Simon : 'Al onze kandidaten zingen stukken beter dan ik'. Dat vind ik een respectvol stukje openheid en eerlijkheid van een coach. Ben benieuwd hoe boos de kijkers zijn vanwege de keuze van Nick en Simon. Logisch, want het wordt steeds moeilijker om criteria te vinden op basis waarvan men keuzes zal maken. Misschien wordt het straks wel een verkeerd model schoen. Zo goed zijn de kandidaten. Al zet ik soms vraagtekens bij de manier waarop men van tijd tot tijd Charly Luske onder de aandacht brengt. Ik kan me vergissen hoor.