donderdag 8 december 2011

De imam niet en Martijn wel

Soms rijzen spontaan vraagtekens boven mijn grijze hoofd. Zoals laatst, toen ik een nieuwsbericht las over een imam die niet in ons land welkom is. Meneer is namelijk o.a. voorstander van het uithuwelijken van vrouwen en dat mogen van hem ook meisjes van onder de tien jaar zijn. De ideeën van de imam (of is het zijn geloof?) stroken niet met onze cultuur, aldus het bericht. En dus mag de imam niet ons land in. Oké, een kind uithuwelijken vind ik ook niks om niet te zeggen afgrijslijk barbaars. Maar bij mij rezen spontaan vraagtekens. Want waarom de imam niet en die smerige pedofielenclub Martijn wel? In beide gevallen is volgens mij sprake van kindermisbruik. Als de imam sluw is, wordt ie direct lid van Martijn en doet alsof ie zich netjes gedraagt. Dan is er wat ons betreft niets aan de hand. Toch?