maandag 19 december 2011

Gezellig koopzondag


Zondag deed ik tijdens mijn fietstochtje even het centrum van Lelystad aan. Het was koopzondag. En dan niet een zoals voorgaande edities, met een paar geopende winkels en wat verdwaald publiek. Dit keer was een groot aantal winkels geopend en er heerste een ware kerstsfeer. Er waren kramen waarvan veel in kerstsfeer. Hier hoorde ik, in tegenstelling tot een dag eerder bij de Bataviahaven, wel johoho, zag kerstmannen, zelfs een arrenslee en een stal met levende have. Zonder Maria en Jozef, want die zijn natuurlijk nog onderweg. Hoewel... hun ezel was er al (?). Ik zag wel iemand die op Jozef leek, maar dat bleek een ordinaire hondeneigenaar. Hij liet zijn loslopende hond lekker zijn warme hap doen tussen het winkelend publiek. Helemaal niet nodig, want er waren warme hapjes genoeg verkrijgbaar. Al was het bij sommige kramen erg druk en hoorde ik soms wat stressig gemopper vanwege het lange wachten. Blijkbaar kan het toch. Ik bedoel een gezellige invulling geven aan een activiteit.