vrijdag 30 december 2011

Handle with care

Toen ik het nawoord schreef van een boekje over mijn vader, concludeerde ik dat hij behoorlijk beschadigd is. Zowel in zijn jeugd als gedurende zijn loopbaan. Om die reden ben ik gedurende zijn leven me milder gaan opstellen in het algemeen en tegenover hem in het bijzonder. Zeg maar dat ik wat voorzichtiger en met veel meer begrip met hem ben omgegaan. Na mijn duistere periode besef ik des te meer, dat je blijvende averij kunt oplopen door traumatische gebeurtenissen. En dat het gevoel van eenzaamheid vaak toeslaat. Die schade is niet altijd zichtbaar en als dat het geval is, zal men er ook geen rekening mee houden. Maar om nu met een bord om mijn nek rond te gaan lopen met de tekst 'Handle with care' lijkt mij ook weer niet nodig. Ik ben allang blij dat er enkelen zijn die daar rekening mee willen houden en me altijd zullen steunen :