dinsdag 27 december 2011

Co verliest van boxer

Co Stompé, je weet wel de bekende darter die hier in de wijk woont, is tijdens de Kerst door een hond in zijn hand gebeten. Ik ken niet alleen Co, maar ook die hond! Die hond ken ik van mijn werk als postbode. Het is een zeer energieke en tamelijk dominante boxer, die ik vaak in de Hollandse Hout op nr 52 tegenkwam. Daar woonde namelijk voormalig stervoetballer Aron Winter. Toen ik Aron voor het eerst tekeer hoorde gaan, dacht ik : "Zo Aron, jij durft tegen je vrouw." Maar hij bleek het tegen zijn hond te hebben. Dat beest liep los in de tuin, achter een stevig hekwerk. Ik wilde een keer met Aron op de foto, maar zijn hond vond dat helemaal geen goed idee. En Aron luisterde altijd heel goed naar zijn hond. Dus ging die foto niet door, ondanks dat ik zei helemaal niet bang te zijn voor dat kwijlende blafgeval. Dat blaffen had niets met agressie te maken, maar meer met dominantie en angst. Aron is met zijn gezin naar Canada (Toronto) vertrokken en de hond hier achtergelaten. In een goed tehuis overigens. Co is dus gebeten. Co was het even ontgaan, dat de hond op dat moment niet blafte. En dat een hond in een hand die hem niet voedt, gerust mag bijten. Volgende keer een hand in je zak en een dartpijltje in de andere, Co!