dinsdag 27 december 2011

Een kerstcadeau

Op Tweede kerstdag besloot Sonja haar moeder te gaan bezoeken. Toen ze mij dat mededeelde, zat ik even met een mond vol tanden. Ik had namelijk een verrassing voor haar in petto. Geheel in Kerstsferen verkerend (soms moet een man tot het uiterste gaan) had ik stiekem mijn schoonmoeder uitgenodigd. Ik wist dat Sonja dat leuk zou vinden. Vooral omdat haar moeder sinds het overlijden van haar man, er alleen voorstaat. Noodgedwongen moest ik Sonja dus een bekentenis doen en nog geen 5 minuten later stond schoonmama al voor de deur! Ze was veel eerder opgehaald door de taxi dan was afgesproken. De taxichauffeur kon echter in Lelystad niet de Ringdijk vinden. Ook de TomTom wist het niet, maar dat kwam omdat de vrouwelijke chauffeur de stem van een of ander dom blondje als reisbegeleider had geselecteerd (denk ik). Bellen lukte ook niet, want haar baas had slechts drie nummers in het toestel opgeslagen. That's all, girl! Tja, een kwestie van wantrouwen. Dus Sonja was zeer verrast en blij met mijn kerstcadeau. Schoonmama heeft een nachtje bij ons geslapen en is vanmiddag weer met de taxi naar huis gebracht.