woensdag 7 december 2011

Help, Google is watching me!

Ik vertrouw die Amerikaanse software voor geen meter. Die programma's gedragen zich net als onze buurvrouw in Schoonhoven : stiekem gluren, afluisteren en onthouden. Eng hoor. Google doet dat ook. Gisteren schreef ik een berichtje over een muizenplaag. Tijdens het corrigeren van dat berichtje verscheen opeens een pop-up scherm met een advertentie. De kop van die advertentie luidde : Last van muizen? 100% garantie! Gevolgd door een url van een website. En dat is maar één geval. Streetview heeft ook veel meer geregistreerd dan in eerste instantie gemeld werd. Overal zijn gegevens van vooral draadloze netwerken gejat. Volgens Google doet ze daar echt niets mee. Waarom stelen ze die informatie dan? Kom zeg, we zijn hier wat intelligenter dan de gemiddelde Amerikaan hoor. Mij zie je echt niet na zo'n maffe tv spot een Aha Bra eh...MotorUp kopen. Ik ben toch zeker niet gek?!
Het is me trouwens ook opgevallen dat ik dagelijks door mensen uit Rusland in de gaten gehouden word. Dat is bijna net zo eng als Google.