vrijdag 9 december 2011

Clinton en internet

Minister Rosenthal van BuZa heeft onlangs op de conferentie over de vrijheid op internet gezegd, dat het voor ons land onacceptabel is dat websites worden geblokkeerd, inhoud gemanipuleerd wordt en dat bloggers worden gearresteerd en in het gevang verdwijnen. Zijn Amerikaanse collega Hilary Clinton is het daar roerend mee eens. "O ja?", dacht ik. In mijn ogen een opvallende bijval van de Amerikaanse minister. Immers, haar man Bill denkt daar anders over. Die wil graag een speciaal ministerie in het leven roepen, dat de inhoud van websites gaat controleren. Wie onwaarheden en/of geruchten schrijft, wordt wat Bill betreft van het www gehaald. Nu weet ik wel dat het tweetal een LAT relatie heeft sinds de kwestie van de sigaren soppende Lewinski. Dus wat dat betreft houdt elk van hen hun eigen ideeën erop na.
Maar vergeet niet dat big bad Bill lang volgehouden heeft (zelfs onder ede!) nooit seks te hebben gehad met Monica. Monica zelf hield vol van(wege) Bill te zijn (weg)gegaan. Die waarheid van Bill was toch ook een onwaarheid? En gaat die big bad Bill nu mijn blog blokkeren, omdat ik een gerucht verspreid? Dat zou erg verdacht rieken naar zelfbevrediging van Bill. Hilary, help! Bill doet het weer! Zonder Monica weliswaar, maar toch...