Het achterspatbord en de grijze stuurkap aan de binnenzijde zagen er niet uit. Ik ben eerst met het spatbord begonnen.Toen ik de kentekenplaat wilde demonteren stuitte ik op knoeiwerk. De houder was met veel te lange bouten door het spatbord heen vast gezet. Omdat er geen ringen of metalen montageplaatjes waren gebruikt, is een bout door het kunststof getrokken. Zonde! Na de houder met kenteken gedemonteerd te hebben (met een metaalzaag, want ze waren vastgeroest), heb ik eerst twee montageplaatjes gemaakt van de oude kentekenplaat. Die krengen roesten niet, zijn gemakkelijk te bewerken en kunnen eenvoudig gebogen worden.
|
Slordig |
Daarna heb ik het achterspatbord gereinigd en zwart gespoten. Vervolgens heb ik de kentekenplaathouder weer gemonteerd, waarbij ik de metalen montageplaatsjes heb gebruikt. Een plaatje op de kunststof kentekenhouder en een plaatje aan de binnenzijde van het spatbord. Toen ik tevreden was met het resultaat, heb ik ook de stuurkap onderhanden genomen. Een heel gedoe, want de kap zit met veel schroeven vast. Het dashbordje moest er ook af. Daarna heb ik de kap vetvrij gemaakt en in de keuken een sopje gegeven. Toen ie weer droog was, heb ik hem zwart gespoten. En weer met succes. Gaandeweg gaat de Vivacity er steeds beter uitzien. Ik ga daarin niet te ver, want dan vinden anderen hem ook mooi. Mooi genoeg om hem te jatten.