woensdag 19 september 2012

Nee toch?

Maandagmiddag werd aangebeld. Een keurig geklede jongeman met een map onder zijn arm, begroette mij vrolijk en stak zijn verhaaltje af. Meneer kwam namens Lijbrandt met de vraag of we geïnteresseerd zijn in een glasvezelcontract met dat bedrijf.
Toen ik hem vertelde dat hij de vierde verkoper was met exact hetzelfde verhaal en wij al in het begin van het glasvezelverhaal een contract met dat bedrijf hadden afgesloten, zakte zijn broek af. Figuurlijk; gelukkig maar, want Haven is klein. Ik begrijp niet dat Lijbrandt die studenten op pad stuurt met adressen waar reeds bestaande klanten op staan. Gisteren heb ik extra goed opgelet, om te zien of we wel aangesloten zouden worden of niet. Maar dat ging gelukkig wel goed.
Ik ben benieuwd hoe het straks gaat als we glasvezel hebben. Krijgen we dan vier facturen voor een en dezelfde rekening? In de Landstrekenwijk hoorde ik ook al dergelijke verhalen over de start van Lijbrandt. Maar ik hoopte op beterschap.