Een iets ingewikkelder fiets |
Er is sindsdien veel veranderd. De bekende winkel heeft plaats gemaakt voor een webwinkel. Of wel de etalageruit en de balie zijn veranderd in een scherm en een bureau of gewoon je schoot als je een laptop gebruikt. Maar de meesten zullen hun sterk geëvolueerde mobieltje gebruiken, zodat je de winkel altijd bij je hebt.
Zo'n nieuw fenomeen brengt ook nieuwe aspecten met zich mee. De onzichtbare klant loopt op afstand door de showroom, bekijkt de modellen, onderdelen en accessoires en doet inkopen. Het 'goede morgen, kan ik u helpen?' ontbreekt, wat overigens voor velen een opluchting is.
De keerzijde is dat helaas vaak verkeerde dingen besteld worden. Logisch, want aan de andere kant zit niet iemand met de klant mee te kijken en vooral hem vragen te stellen en te informeren om zo tot de juiste keuze te komen. Aldus ontstaan retourzendingen. Dat levert weer extra werk op voor zo'n webwinkel, maar ook voor de post en de pakkettenbezorgers.