vrijdag 3 februari 2012

Witte vrijdag -2-


Het heeft de hele ochtend gesneeuwd en op dit moment ook nog (13.30 uur). Tegen het middaguur werden de vlokken alsmaar groter. Er ligt inmiddels ruim 10 centimeter. Niet leuk voor de vogels die het voer op de grond niet meer zien liggen. Heel even leek het erop dat de zon zou gaan doorbreken. Het werd een stuk lichter, maar dat duurde slechts een paar minuten. Zodra het sneeuwen ophoudt ga ik hier en daar in de buurt wat sneeuw ruimen voor de oudere medemens. Ik heb de snowboots alvast uit de kast getrokken. Vanmorgen werd mijn bestelling voor de CBX afgeleverd. Een paar maanden geleden viel mij op, dat de remleidingen iets uitzetten als ik het remhendel introk. Met andere woorden, ze zijn aan vervanging toe. Dat geldt ook voor de remolie. Die zit er al vrij lang in en dat spul trekt vocht aan. Het is mij overigens niet opgevallen dat het remvermogen minder was. Maar je kunt beter te veel dan te weinig doen als het om preventie en veiligheid gaat. Het bestellen van een complete set rvs remleidingen verliep wat moeizaam. Men had geen technische gegevens van deze Honda. Wat vreemd, maar een soortgelijke ervaring had ik met een gerenommeerde leverancier van Honda onderdelen. Omdat de kleurstelling gratis was, heb ik gekozen voor rode leidingen. Er was een tijd dat ik die remleidingen zelf maakte. Ik bestelde de banjo's, afdichtringen en de benodigde lengte aan rvs-remleiding en zette de boel na ontvangst volgens eigen specificaties in elkaar. Maar dat is tegenwoordig, omwille van de veiligheid, verboden.