maandag 6 februari 2012

Schaatsen In de Oostvaardersplassen

Volgens mij is die baan langer
Met dank aan de noeste veger
Wat een stralend weer zeg! Een strak blauwe lucht met een knallende zon in een witte omgeving. Na het getob door de sneeuw vanmorgen (post bezorgen), ben ik op de fiets naar de Oostvaardersplassen gereden. Dat ging wonderwel goed, want ik had geluk met mijn gokje. Ik ben langs de bevroren Lage Dwarsvaart naar de Buizerdweg gereden en daarna naar de Knardijk. Het fietspad op de Buizerdweg en de Knardijk is onbegaanbaar voor (brom-)fietsers. Het viel erg mee met de drukte. De Oostvaardersplassen, nu veranderd in een immens grote witte vlakte, lagen er vrij verlaten bij. Er waren wel schaatsers, maar de meesten hadden blijkbaar nog spierpijn van afgelopen weekend. Op het Bovenwater had men een flinke baan aangelegd met behulp van een veegmachine. Daar maakte een aantal schaatsers gretig gebruik van. Er kon een behoorlijk grote ronde gereden worden. Het is wel weer een aparte beleving om op een locatie te staan die normaal alleen met een boot te bereiken is.