De mailserver van KPN is gehackt. Dat is al een tijd geleden gebeurd, maar KPN dacht dat het wel zou meevallen. Pas afgelopen woensdag werd KPN wakker en maakte melding van de digitale inbraak. Dat gebeurde omdat er een lijst met gevoelige gegevens van de mailserver door de hackers aan KPN werd getoond.
Sinds gisteren is onze KPN mailbox afgesloten. We kunnen wel e-mails versturen maar niet ontvangen. Dus houd daar rekening mee a.u.b. E-mails kunnen wel gestuurd worden naar het e-mailadres van dit blog. Vanaf dat adres kunnen we ook e-mails versturen.
KPN reageerde dus erg laks op de waarschuwingen. De mailbox was onbereikbaar en men gaf geen tekst en uitleg op het kale scherm. Die kwam pas veel later. Ik zag gisteravond hoe een verslaggever met de informatie (naam, adres, woonplaats, userid, wachtwoord, telefoonnummer) die op een website gepubliceerd is, een gedupeerde bezocht. Die hing toevallig op dat moment aan de telefoon om verhaal te halen bij KPN. De KPN woordvoerder zei niets te kunnen vertellen, terwijl een wild vreemde aan de deur haar het hele verhaal deed en de mogelijke gevolgen opsomde. KPN beloofde terug te bellen, maar dat is niet gebeurd. Fouten komen overal voor, maar het gaat mij met name om hoe klantvriendelijk in dit geval een provider daarmee omgaat. Toch weer een incident, dat onze keuze voor een provider beïnvloedt. Weer een dikke min voor KPN.