maandag 13 februari 2012

Suarez verus Evra

Zondagochtend kijk ik graag in alle rust naar de samenvattingen uit de Premier League. Gisteren zag ik Chelsea verliezen van Everton. Ook Swansea (Michel Vorm in doel) en New Castle United (met keeper Tim Krul) gingen onderuit. Arsenal won moeizaam. Ik zag ook Man. United nipt winnen van Liverpool. Er was nogal wat ophef over het feit als zou Suarez (Liverpool) niet de hand van Evra hebben willen schudden. Maar volgens mij liet Evra zijn hand eerst zakken om hem vervolgens vlug weer quasi verontwaardigd uit te steken, nadat Suarez anders had besloten. Luis sloeg de hand van Evra dus over en de laatste maakte stampij. Al moet ik ook bekennen dat Luis hem we heel snel en gemakkelijk oversloeg. De toon leek daarmee gezet, maar de wedstrijd zelf verliep vrij ordentelijk. Suarez en Evra hadden al eerder een akkefietje met elkaar, toen Evra vorig jaar oktober beweerde, dat Luis racistische opmerkingen gemaakt zou hebben. Luis werd voor 8 wedstrijden geschorst, ondanks het feit dat behalve Evra verder niemand iets gehoord of gezien had. Suarez is tegen de beslissing van de Britse voetbalbond in beroep gegaan. Dus er was al sprake van een verstoorde relatie tussen de twee voetballers. Ook bij Liverpool zie ik de mij bekende temperamentvolle Luis Suarez spelen : Fanatiek, protesterend, snel vallend, struikelend en toch ook wel vaak magnifiek. Suarez had veel beter op een andere manier Evra terug moeten pakken. Door hem nadrukkelijk te omhelzen.