donderdag 9 februari 2012

Oekraïne moorddadig

Of wel de massamoord op katten en honden in Oekraïne. In Polen en Oekraïne wordt straks het EK voetbal gehouden. Om de stroom fans en toeristen een positieve indruk van het land te geven, wordt een flinke schoonmaak gehouden. Vooral in Oekraïne is sprake van een ware massamoord op zwerfdieren. Duizenden zwerfhonden en katten worden afgemaakt. Vaak niet op de geciviliseerde manier zoals wij die kennen met behulp van een spuitje. Helaas worden in veel gevallen de dieren op beestachtige wijze gemarteld tot de dood volgt. Zo worden bijvoorbeeld de poten vastgebonden en wordt het beest vervolgens in een vuur gegooid. Ze worden ook doodgeslagen en geschopt als ware het een nationaal feest. In en in walgelijk natuurlijk. Als voetbal- en hondenliefhebber zal ik zeker niet naar Polen of Oekraïne afreizen.  Ik moet er niet aan denken dat ik in het laatste land per ongeluk zo'n dierenbeul de hand schud. Ik zwijg nog over de inwoners die zich verzetten tegen de komst van het EK. Die worden ook als beesten behandeld. Het valt me tegen dat hierover weinig tot niets te horen of te lezen valt en protesten uit blijven. De MafFI(F)A doet ook hier alsof de neus bloed. Oekraïne is geen land dat qua democratie, normen en fatsoen in mijn ogen een voldoende haalt en had daarom het EK nooit mogen krijgen. De wedstrijden zal ik daarom heel selectief bekijken en als het kan alleen een samenvatting. Let op : schokkende beelden!