maandag 20 februari 2012

Geld-Wulff und FSV Frankfurt

Zaterdag zag ik hoe Eintracht Frankfurt plaatsgenoot FSV Frankfurt met 6-1 van het voetbalveld veegde. Eintracht staat aan de top van de 2. Bundesliga Tabelle, terwijl die FSV onderaan bungelt. Verschil moet er zijn. Vanwaar dit berichtje? De FSV heeft een mooi shirt. Hun hoofdsponsor is namelijk Hyundai. Ik wilde best zo'n shirt in hun 'officieller Fan-shop' kaufen. Helaas is me dat niet gelukt, vanwege de betaling. Ik heb daar twee keer via e-mail vragen over gesteld. Maar een antwoord heb ik niet gekregen. Jammer, want ik blijf het een mooi shirt vinden. Nu denk ik, dat ik misschien toch blij moet zijn. Want stel dat ik wel betaald had, zouden ze mij dan nog dat 'Heimtrikot' nog wel gestuurd hebben? Niet vanwege de staking op het plaatselijk vliegveld. Ik ben bang dat niet alleen op het veld, maar ook intern bij de FSV de boel op een zeer laag pitje staat. Meine Hernn, bitte ich möchte mich ein Trikot kaufen! Schnell!

Bundespresident Wulff is afgetreden. Meneer Wulff bleek namelijk geen gewone 'Wulff', maar een regelrechte GeldWulff! Hij genoot goedkope kredieten, deed duistere zaken met sponsoren en ging dankzij hen op goedkope wijze met vakantie. Meneer Wulff zal niet zo treuren om zijn 'Zurücktritt'. Hij krijgt als troost ruim 200.00 euro pro Jahr en een 'schöne' secretaresse. Voor niets doen. Dat kan, want het gaat immers goed met de Duitse economie. Over de armlastigen in dat land hoor ik niets.