dinsdag 1 november 2011

Univé? Weg ermee!

Gisteravond zag ik in het tv programma Tros Radar de werkwijze van verzekeraar Univé. Deze werd niet alleen door gedupeerden (schade werd niet vergoed, ondanks contra expertises en uitspraken van de rechter), maar ook door voormalig tussenpersonen en werknemers van Univé beschreven. Omdat ik zelf ook een slechte ervaring heb opgedaan met dat bedrijf, heb ik geïnteresseerd geluisterd. Afgezien van de onbetrouwbare werkwijze van Univé, durft een meneer van het Verbond van verzekeraars deze werkwijze ook nog te verdedigen. Het gaat erom dat Univé een eigen schade expertise bureau Compander inzet in geval van claims. En wat denk je? Inderdaad : eigen schuld dikke bult. Die dikke bult is dan het schade bedrag, dat Univé lekker in eigen portemonnee houdt. De schaderapporten van Compander rammelen trouwens aan alle kanten. Logisch, anders zou Univé moeten uitbetalen. Volgens de voorzitter van het Verbond van Verzekeraars vallen onder 'uitbesteden' van schade expertise ook bedrijven die deel uitmaken van het Univé concern zelf. Die zijn volgens hem ook 'onafhankelijke derden'. Nu weet ik als voormalig Buhrmann medewerker hoe belangrijk het is om binnen gelieerde bedrijven van het Buhrmann concern goed te presteren. Immers, de carrière gaat via.....het concern! En dat zal bij Univé niet anders zijn. Dus onpartijdigheid / onafhankelijkheid van een aan Univé gelieerd bedrijf  zoals schadebureau Compander is uitgesloten. Hoe minder uitgekeerd, des te groter de kans op promotie binnen het concern. Eerlijk gezegd had ik in mijn geval gedacht aan een incident. Maar gisteren heb ik vastgesteld, dat het een stelselmatige manier van ordinair oplichten van Univé is. Univé? Daar pluk je zure druiven mee. Overstappen, mensen.